آموزش ماساژ بدن با توضیح کامل همراه عکس

آموزش ماساژ دادن بدن زن و شوهر بصورت گام به گام

 آموزش ماساژ بدن با توضیح کامل همراه عکس

آموزش مرحله به مرحله ماساژ بدن بصورت تصویری

آموزش ماساژ بدن برای رفع گرفتگی عضلانی و تنش های روزمره و  افزایش گردش خون و محبت  !

ماساژ یکی از هنرهای فوق العاده لذت بخش در زندگی زناشویی هستش که طرفداران زیادی پیدا کرده و هر روز تعداد متقاضیان آموزش ماساژ بیشتر از دیروز میشه  .

چرا ؟

چونکه به صورت معجزه آسایی استرس آدم رو از بین میبره و آرامش رو در تک تک ماهیچه های بدن جاری میکنه .   به نوعی میشه گفت ماساژ جایگزین طبیعی قرص های اعصاب حساب میشه

با آموزش ماساژ بدن میتونید اعضای خانواده ی خودتون رو  سر حال بیارید و درد و گرفتگی هایی که در عضلاتشون انباشته شده از بین ببرید .

می تونید زن / شوهر خودتون رو ماساژ بدید و با این کار هم مهر و محبت همسرتون رو نسبت به خودتون بیشتر کنید و هم میل جنسی هر دوتون رو افزایش بدید .

خوندن این مقاله هم خالی از لطف نیست :

چرا همه ی زن و شوهرها باید ماساژ بلد باشند؟ مزایای ماساژ

آموزش ماساژ بدن رو شروع می کنیم .

 بخش یک از سه : یک محیط آرامش بخش درست کنید .

۱-مطمئن شوید که اتاق کاملاً راحت و مناسب است :

اگر شریک عاطفی یا جنسی و یا هر کسی دیگه که قصد ماساژ دادن او را دارید ، در هنگام ماساژ در جای راحتی نباشه ، ماساژ شما هر چقدر هم که حرفه ای باشه ، لذت بخش نخواهد بود  .

  • یک جای راحت رو برای دراز کشیدن محیا کنید . مثلاً تختخواب یا یک تشک نرم . بعد بر روی اون یک ملافه تمیز و نرم و لطیف بندازید .

مثل اینجا

عکس-اتاق-و-محیط-  مناسب برای ماساژ

عکس-اتاق-و-محیط- مناسب برای ماساژ

  • اتاق باید دمای متعادل و گرمی داشته باشه . چونکه همسر شما در هنگام ماساژ بدون لباس خواهد بود و در اون هنگام نباید احساس سرما بکنه .
  • از اتاقی استفاده کنید که مطمئن باشید در طول ماساژ کسی مزاحم شما نمیشه .

۲-چندتا شمع روشن کنید .

شمع ها همیشه سمبل عشق و علاقه بودند و هستند و در مورد ماساژ هم محیط رو عاشقانه و دلپذیر می کنند .

به این عکس نگاه کنید و ببینید که چقدر عشقولانس !

عکس-اتاق-تاریک-با-شمع-برای-ماساژ-دادن

عکس-اتاق-تاریک-با-شمع-برای-ماساژ-دادن

آدم روحش به پرواز در میاد !

 

مطلب مرتبط :آموزش ماساژ جنسی بدن زن و شوهر با نقاط حساس ویژه متاهلین + عکس

  • اگر براتون امکان پذیره  لامپ ها رو خاموش کنید و در محیط تاریک با نور شمع ماساژ رو انجام بدید. یادتون باشه که هدف شما از ماساژ دادن ، تزریق ارامش به بدن اون شخصیه که دوستش دارید تا جایی که در پایان ماساز اون به خواب بره ، برای همین هر چی محیط ماساژ تاریک تر باشه بهتره .

اگر تونستید از شمع های خوشبو کننده استفاده کنید تا جو محیط رو دلپذیر تر کنید. حواستون باشه که  از بو های خیلی تند و قوی استفاده نکنید و بجاش از رایحه های ملایم مثل عطر سنبل استفاده کنید .

۳-یک موسیقی آرامش بخش انتخاب کنید.

موزیک های  LIGHT  هم میتونه جو محیط رو دوست داشتنی تر و ماساژی تر بکنه !

  • موزیکی رو انتخاب کنید که او دوست داره . یادتون باشه که قراره اون با ماساژ آرام بشه پس خواسته و سلیقه ی او مهم تر است .
  • صدای موسیقی نباید بلند باشه بلکه باید خیلی آروم و در پس زمینه به گوش برسه .

۴-انتخاب روغن ماساژ .

روغن ماساژ به شما کمک میکنه تا در هنگام ماساژ دستانتون براحتی بر روی پوست همسرتون سر بخوره و از کشیدن شدن و درد گرفتن پوست او جلوگیری میکنه .

عکس-روغن-مخصوص-ماساژ

عکس-روغن-مخصوص-ماساژ

  • روغن های ماساژه متنوع ( و گرونی ) در بازار موجود است ولی شما میتونید از هر روغن طبیعی که به بدن آسیب نمیرسونه استفاده کنید. مثلاً اگر روغن افتاب گردون یا انگور در خونه دارید می تونید استفاده کنید . یک گزینه ی دیگه روغن زیتونه که برای پوست هم خیلی خوبه . روغن بادام و جوجوبا هم به علت عطر خوبی که دارند برای ماساژ توصیه میشند .
  • یادتون باشه که روغن های خالص میتونند از طریق پوست جذب بدن بشوند و بعد از اون وارد خون بشن . برای همین از روغن های ملایم مثل اسطوخودوس‌  یا نعناع استفاده کنید .اگر خانم شما باردار است یا ناراحتی پوستی خاصی داره ، قبل از استفاده از روغن های مختلف باید با پزشک متخصص دراین رابطه صحبت کنید.
  • قبل از اینکه روغن رو به بدن شخص بمالید ، با کف دستتون روغن رو خوب گرمش کنید.
عکس-آموزش-گرم-کردن-روغن-و-روان-کننده-برای-ماساژ-دادن-بدن

عکس-آموزش-گرم-کردن-روغن-و-روان-کننده-برای-ماساژ-دادن-بدن

 

مطلب مرتبط :آموزش ماساژ آرامش بخش بدن زن و شوهر برای تمدد اعصاب همراه با عکس

۵-چند تا حوله ی تمیز دم دستتون داشته باشید .

عکس-حوله-تمیز-برای-ماساژ-دادن

عکس-حوله-تمیز-برای-ماساژ-دادن

  • یک حوله برای انداختن روی سطحی که قراره ماساژ گیرنده روی اون بخوابه نیاز دارید تا روغن ماساژ اتاق رو کثیف نکنه .
  • یک حوله برای پوشاندن بدن همسرتون که بدون لباس شده نیاز دارید.هرچه لباس کمتری تن همسرتون باشه ، سطح پوست بیشتری برای ماساژ و لذت بردن وجود خواهد داشت . برای همین به حوله برای گرم نگه داشتن قسمت های مختلف بدن نیاز دارید  .
  • یک حوله هم برای پاک کردن روغن ماساژ در پایان کار نیاز دارید . البته می تونید یک دوش آب گرم و جایگزین این حوله ی سوم بکنید .

البته اگر حوله ها سفید هم نباشند مشکلی پیش نمیاد .

بخش دو از سه : تکنیک های مختلف ماساژ بدن

۱.با پاها شروع کنید .

ماساژ کل بدن رو از کف پاها شروع کنید . دستتون رو در اطرف کف پا قرار بدید و از انگشت شست برای مالش و ماساژ استفاده کنید .

اینطوری :

عکس --آموزش-ماساژ- دادن کف-پا

عکس –آموزش-ماساژ- دادن کف-پا

آموزش ماساژ بدن با توضیح کامل همراه عکس

عکس-نحوه-ماساژ-دادن-کف-پا

عکس-نحوه-ماساژ-دادن-کف-پا

 

سعی کنید خیلی آروم و با فشار کم با حرکت دوار شست ، قسمت های مختلف رو ماساژ بدید .

  • توجه خاصی به قوس کف پا داشته باشید چونکه این قسمت در طول روز تنش و فشارهای زیادی رو تحمل میکنه.    یعنی اینجا :
عکس-قسمت-های-مختلف-بدن-برای-ماساژ-دادن-(-قوس-پا

عکس-قسمت-های-مختلف-بدن-برای-ماساژ-دادن-(-قوس-پا

  • البته قسمت های دیگه مثل پاشنه و زیر پنجه ها رو هم از قلم نندازید .
  • وقتی به شست پا رسیدید ، اونا رو جداگانه با دستاتون بگیرید و به آرامی بکشید . اینکار گرفتی ها رو از بین میبره و حس خوبی به همسرتون میده .
  • یادتون باشه که بعضی افراد از ناحیه کف پا خیلی خیلی غلغلكي هستند . پس قبل از اینکه این قسمت رو ماساژ بدید مطمئن بشید که غلغلک اذیت نمیکنه .

۲. به سمت بالا حرکت کنید و ماساژ بدید .

وقتی ماساژ کف و مچ  پا تموم شد ، به سراغ پشت ساق پا برید . ماهیچه های این قسمت رو از نرمه‌ ساق‌ پا تا زیر باسن  رو با  نوازش های آرام بخش و طولانی ماساژ بدید .

عکس-آموزش-ماساژ-پشت-پا-ساق-و-ران حذف شد

بعد میتونید مثل شکل خیلی اروم به پا ها ضربه بزنید .

عکس-آموزش-نحوه-ضربه-زدن در-ماساژ

عکس-آموزش-نحوه-ضربه-زدن در-ماساژ

 

  • با هردو دستتون ماهیچه ها رو به آرومی فشار بدید و بعد  پوست و گوشت پا رو اندکی با حالت مالش دادن بکشید . ( خیلی کم بکشید تا درد نگیره )
  • عکس-آموزش-نحوه-کشیدن-پوست-برای-ماساژ-دادن
  • بعد پایی رو که ماساژ دادید با حوله بپوشونید   و به سراغ نرمه ساق پای بعدی بروید . این قسمت رو با دستاتون مثل خمیر نان که ورز میدهید ماساژ بدید .

عکس-ماساژ-به-روش-مالش-و-ورز-دادن-مانند-خمیر حذف شد

 

 

  • همین طور که در حال ماساژ هستید ، به آرامی به سمت قسمت های بالایی پا ( پشت ران بروید ) و انجا را هم مثل خمیر که ورز می دهید ، ماساژ بدید . بعد از مالش ، مثل شکل زیر ساق دستتون رو روی ران بزارید و با فشاری ملایم در جهت قلب حرکت بدید .
عکس-آموزش--نحوه-ماساژ-بدن-با-آرنج-دست

عکس-آموزش–نحوه-ماساژ-بدن-با-آرنج-دست

مطلب مرتبط :

آموزش ماساژ جنسی بدن زن و شوهر با نقاط حساس ویژه متاهلین + عکس

آموزش ماساژ دادن صورت و زیبا سازی پوست با نقاط فشار + عکس

  • پا یی رو که ماساژ دادید ، با حوله بپوشونید تا گرما رو حفظ کنه و دوباره به سراغ پای قبلی برید. و هر دو پا رو دوباره ماساژ بدید . وقتی تمام شد قسمت بعدی رو انجام بدید .

۳.به سمت بالای کمر حرکت کنید .

همون طور که پاها رو ماساژ دادید ، کل کمر رو از روی باسن تا زیر گردن مثل ورز دادن خمیر نون ماساژ بدید . به عکس های پایین تر نگاه کنید کامل متوجه میشید که چیکار باید بکنید .

  • کف دستتون رو در دو طرف ستون فقرات قرار بدید و به سمت بالا مالش بدید . وقتی به شانه ها رسیدید ، با حرکات دوار  کف دستاتون شانه ها رو ماساژ بدید .
عکس-آموزش-ماساژ-بدن-کمر-با-مالش-دادن-و-کشیدن-پوست

عکس-آموزش-ماساژ-بدن-کمر-با-مالش-دادن-و-کشیدن-پوست

آموزش ماساژ بدن با توضیح کامل همراه عکس

عکس-آموزش-ماساژ-بدن-و-کمر

عکس-آموزش-ماساژ-بدن-و-کمر

 

  • به سمت پایین کمر برگردید و حالا از تکنیک ورز دادن استفاده کنید. در اطراف ستون فقرات ماهیچه های بزرگی وجود داره که فشار زیادی رو در طول روز تحمل می کنند . سعی کنید بیشتر روی این ماهیچه ها تمرکز کنید .
عکس-آموزش-ماساژ-کمر

عکس-آموزش-ماساژ-کمر

عکس-نحوه-کشیدن-و-مالش-دادن-پوست-برای-ماساژ-کمر

عکس-نحوه-کشیدن-و-مالش-دادن-پوست-برای-ماساژ-کمر

 

  • حالا از تکنیک فشار و رها سازی استفاده کنید  . این روش ماساژ اینطوریه که اول انگشتانتون رو بر روی گوشت کمر قرار می دید و مقداری فشار وارد می کنید . بعد از چند ثانیه دیگه فشار ندید . این کار باعث میشه که وقتی شما دستتون رو از روی کمر همسرتون بر میدارید ، مغز ایشون دستور ترشح موادی رو در بدن میده که باعث ایجاد سرخوشی و حس لذت بخشی در بدن ایشون میشه .

 

عکس-آموزش-تکنیک-های-ماساژ-(-فشار-و-رها-سازی به دس به دستور کارگروه ستاد ساماندهی حذف شد-)

 

  • وقتی به قسمت های بالایی کمر و به نزدیک شونه های رسیدید  از کسی که ماساژش میدید بخواهید تا آرنج خودشو رو خم کنه . اینطوری استخوان مثلثی شکل کتف در پشت کمر کاملاً مشخص میشه و  بیرون میزنه و شما راحت تر به ماهیچه های لبه این استخوان مثلثی شکل دسترسی پیدا میکنید . این ماهیچه ها در طول روز حرکت و تنش زیادی رو به دوش خود می کشند و نیاز به یک ماساژ درست و حسابی داره .

عکس-آموزش-ماساژ-شانه-و-استخوان-مثلثی-شکل-کتف حذف شد

  • برای ماساژ دادن این استخوان  از انگشت شستتون استفاده کنید . روش کار اینطوریه که باید انگشت رو زیر استخوان قرار بدید و اندکی فشار بدید و بعد رها کنید . می تونید در این زمینه خلاق باشید و حرکت های دیگه ای رو هم بسته به میل همسرتون در اینجا انجام بدید . مثلاً با دستتون زیر این ماهیچه رو با حرکت های دوار ماساژ بدید یا هر کار دیگه ای که به ذهنتون میرسه و به همسرتون آرامش میده انجام بدید .
  •  می تونید از تکنیک توپ استفاده کنید . برای اینکار فقط به یک توپ کوچک نیاز دارید این توپ رو زیر استخوان مثلثی کتف قرار بدید و به آرامی با فشار ملایم با لا پایین ببرید . اینکار حسلذت بخشی در همسر شما بوجود میاره و کلی کیف می کنه .

.

.

.

——————- خوب تا اینجا برای این پست کافیه . ادامه این پست رو با توجه به نظراتی در پایان این پست میذارید ، چند روز دیگه براتون روی سایت قرار می دم .————————————-

در پست بعدی آموزش ماساژ بدن برای قسمت های گردن و شانه ها ، دست و آرنج ، سر  پیشانی و نحوه  تمام کردن ماساژ رو روی سایت دو کلمه قرار می دم  .

.

اگر می خواهید آخرین آموش های ماساژ را در ایمیل خود داشته باشید ،

ایمیل خود را وارد کنید

.

.

منبع اختصاصی پست: ((سایت  ۲tarke.com   ))

 تهیه و ترجمه  : (( سایت  دوترکه  ))

  همکار عزیز برای آماده کردن این مطلب یک هفته کل اینترنت رو زیر رو کردیم لذا 

کپی این مطلب بدون تغییر عنوان و فقط با لینک به این صفحه مجاز است.

.

.

بیشتر :

آموزش ماساژ آرامش بخش بدن زن و شوهر برای تمدد اعصاب همراه با عکس

آموزش اصول ماساژ جنسی و عاشقانه ویژه ی زن و شوهرها همراه با عکس

تجاوز جنسی بعد از ماساژ بدن دختر ۱۵ ساله + عکس متهم

چرا همه ی زن و شوهرها باید ماساژ بلد باشند؟ مزایای ماساژ

آموزش ماساژ دادن صورت و زیبا سازی پوست با نقاط فشار + عکس

.

.

  همکار عزیز برای آماده کردن این مطلب یک هفته کل اینترنت کشور های خارجی رو زیر رو کردیم لذا 

کپی این مطلب بدون تغییر عنوان و فقط با لینک به این صفحه مجاز است.

درباره‌ی یکی از نویسندگان سایت

یکی از نویسندگان سایت
درصد بالایی از طلاق ها در کشور ما به علت مشکلات جنسی و نبودن پاسخ های مناسب برای مسائل زناشویی در بین زوجین است . به امید روزی که دیگه هیچ زن و شوهری در ایران بخاطر مشکلات جنسی از هم جدا نشند.

۲۴ نظر

  1. عالی بود لطفا بیشتر بگذارید

  2. سلام
    من به یادگیری ماساژ علاقه دارم و دوست دارم همسرم رو ماساژ بدم. متأسفانه در شهر ما آموزشگاه ماساژ نیست.
    مطالبتون عالی بود.
    امیدوارم بتونم انجامش بدم

  3. دمتگرم
    خیلی باحال بود
    استفاده کردم
    فقط کاش این عکسای حذف شده رو مثلا نقاشیشو میذاشتی ببینیم لااقل چجوریه
    خب هرچی باشه عکس خیلی چیزارو روشن میکنه

  4. سلام. خسته نباشین. من خودم مربی علمی آموزشی این رشته هستم فقط روغن خوب متاسفانه خیلی کمیاب شده.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*